onsdag 2 april 2014

Uppslag i klet och kladd boken

Gjort ett uppslag i klet och kladd boken igen. Tog till vara på två kort som min man tyckte var misslyckade vid framkallningen ovh hade kastat i soppkorgen. Jag mistade först bakgrunden med fyra olika Lindys stamp gang mister. Blev inte alls nöjd över resultatet så jag letade reda på lite gesso och målade över. Gesson plockar upp lite av misten under och det blir mycket mer neutralare toner. Det passade bättre till mitt projekt. Därefter stämplade jag med staz on och en textstämpel lite här och var. Använde även en hemmagjort stämpel som är i form av slumpmässigt placerade prickar bredvid varandra. Använde distress wild honey till att stämpla prickarna med. Klippte ut och klistrade dit lite fjärilar från nätet och så korten förstås. Lite här och var hällde jag på chabby chick embossing pulver med guld och rosa inslag. Min dotter älskar uppslaget och frågar då och då om hon får titta på det igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar