lördag 9 augusti 2014

Distress ink förvaring

Har försök rensa och sorterat vid min lilla pysselhörna. Har inte många distress ink pads än men har trots det blivit tokig på att ha de löst på skrivbordet och i en låda. Inget har fungerat bra och med hjälp av cameon tog jag tag i saken och byggde en egen distress förvaring med plats för alla distress som finns. Nån gång hoppas jag kunna fylla ut alla platser. :)

Skar ut 58 små lådor i tjockare cardstock, även 58 små utdragbara fack som passar i varje låda. Detta för att lätt kunna dra ut lådan med rätt distress ink dyna, på så vis blir de enklare att ta fram. Sen var det bara att vika och limma ihop alla på varandra. Tog maskeringstejp och stadgade upp runt om innan jag täckte allt med utskurna sidor i tjock cardstock.

Varje distress ink dyna fick ettiketter med namn och färg på alla fyra sidor. De fick en egen utdragbart fack som fick en distress stärja efter rätt färg. Längst in står även namnet på dynan. Detta syns inte förns jag lyfter ur dynan.

På baksidan skrev jag ut en karta över alla distresser och färgade in de distresser som jag har. På så vis har jag lätt överskådligt vilja distresser jag redan har när det blir dax att köpa fler.

Är rätt nöjd och hoppas det blir lättare att få ordning på distresserna nu.








3 kommentarer:

  1. Elisabeth Hallor9 augusti 2014 kl. 22:13

    Kanon! Guuud viket tålamod du måste ha.

    SvaraRadera
  2. Tack. Ja den tog lite tid. Men det var det värt. :)

    SvaraRadera