måndag 1 februari 2016

Ett kort med falsk mosaik

Provade att göra ett kort med hjälp av tekniken falsk mosaik. Jag bigade kortet så att jag hade många snea kvadrater. Sen tog bigade jag även en till bit cardstock som jag klippte ut några av rutorna så att jag fick en mall. Använde mig av mallen och placerade den över varje liten kvadrat på mitt kort så att jag kunde använda mitt distressverktyg och färga in nedre delen av varje kvadrat utan att det kom färg  
där jag inte ville ha det. Sen stämplade jag med samma distress färg som i detta gall var moved lawn och snabbt hällde på embossingpulver clear. Lite snöre och sen en utstansat kork "skylt" som jag stämplade på. Kork skylten har jag fått i en RAK av Mari Bitte Berlin och älskar dem. Även fjärillen kommer från en RAK.





2 kommentarer:

  1. Så snyggt! Den tekniken är så fin och du har verkligen fått till ett riktigt snyggt kort! Liftvarning utfärdas! ;)

    SvaraRadera