tisdag 15 april 2014

Steg för steg i klet och kladd

Fått en förfrågan hur jag skapar i min klet och kladd. Så valde att denna gång fota lite under arbetets gång. Har aldrig gjort så förrut och ja det blev därefter. Men hoppas ni hänger med iaf.

Tog strukturpasta och två stenciler och gick loss på sidan. Stencilerna var honungskaka och tegelväggs mönster.



Gjorde en egen mist av inka gold magenta och vatten. Valde att hälla ut den längst kanten högst upp. Det rann rikligt och värmluftpistolen gick varm länge.



Tog fram fyra olika distress inks. Salty ocean, peacock feathers, picked raspberry och spiced marmalade. Använde mig av egen tillverkade distress tools.



Valde ut lite fler stenciler. Bland annat från Tim Holtz. Färgade in med mer distress ink Peacock feathers.



Hittade en stencil med lite olika ansikten. Tog walnut stain och en distress tool och jobba in färgen genom stencilen. Blev inte alls nöjd med resultatet.



Kletade på lite mer distress ink spiced marmmalade genom en pilmönstrad stencil samtidigt som jag grämde mig över misslyckade ansiktet.



Löste problemet med livräddaren Gesso. 



Distressade upphöjningar och kanter med distress walnut stain.



Nu såg sidan ut så här.



Varför nöja sig? Fram med honungsmönstrade stencilen och så ytterligare en distress färg. Dennagång  blev det mowed lawn.


Stänkte på lite tattered angels guld glam och så tog jag några Martha Stewart fjärilsstäplar och embossade med Shabby pink embossing enamel från Stampendous.


Så här blev resultatet efter att jag fått dit lite dekorationer som kort, utstansat och som färgats med inka gold koppar, mattunderlägg det också infärgat med samma inka, lite bling, en utstansad fjäril med inka gold magenta, runda dekorationer som jag fått i en rak, osv.




Självklart lite journaling text. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar