måndag 5 maj 2014

Grattis kort

Har lekt lite med mönsterpapper och försökt få till det. Men jag tycker det är så svårt med papper. Jag vet inte hur man dekorerar utan att själva pappret försvinner. Det är så mycket enklare att kladda ihop en bakgrund själv. Då är det bara att hålla på tills man blir någelunda nöjd. Men iaf jag har försökt vika upp pappret på några kanter. Sen kunde jag inte låta bli att stämpla och mista lite på bakgrunden innan jag fäste dekorationerna. Så här blev det iaf.

Kommentera gärna...





5 kommentarer:

  1. Det är jättefint! Jag känner igen mig i din beskrivning. Jag började denna hobby i julas och jag har bestämt mig för att inte lägga pengar på mönsterpapper. Istället köper jag distresser och stenciler och skapar bakgrund själv.
    Men, grejen för mig är att tänka "det är bara ett papper och jag gör det för mig själv" Ta bort prestigen. Jag menar, det finns massor av dyra hobbys som inte bidrar till någon annan än utövaren. Jag försöker se mig själv som en konstnär vars tavlor ingen får se. Om resultatet blir bra så skickar jag kortet. Men annars är det en kul lärdom och en mysig stund för mig själv. Jag ger mig själv möjligheten att få skapa. Oavsett resultat så är det den största av alla gåvor. Och därför kommer det allra finaste papper alltid till sin rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag har inte heller köpt papper nån gång. Däremot har jag fått lite papper och använder lite digitala papper ibland. Men det är nå vist med att få kleta och kladda. Det är så roligt och avkopplande.

      Radera
  2. Jättesnyggt! Tycker du har lyckats bra med att använda mönsterpapper utan att förstöra något. Det är bara att testa, men visst, det är roligare bl a med stenciler och fixa eget "mönsterpapper" :)
    /bibbi

    SvaraRadera
  3. Väldigt välgjort och vackert kort!

    SvaraRadera