torsdag 10 april 2014

Steampunk kort

Har blivit så inspirerad av en tjej, Mari Berlin på facebook som gör så häftiga steampunk alster. Så jag gav mig på att försöka själv.

Började med att ta strukturpasta genom en honungskake stencil och när det torkat ytterligare en stencil med något växtliknande snirklig växt. När det torkat gjorde jag en egen mist på inka gold brown gold, vatten och perfect pearl coppar och sprayade på. Snabbtorkade med varmluftspistol innan jag sen gick över allt med distress ink vintage photo. Ville framhäva den snirkliga växten så tog fram inka gold brown gold och smetade på. Alla kanter fick sen ett tjockt lager av distress crackle paint antiqued bronze. Det fick självtorka innan jag tog stazon jet black ink pad och drog snabbt över närmsta kanten på kortet. Nu var bakgrunden färdig.
Dekorera med mattunderlag, som fick en släng av inka gold brown gold och copper. Negativ stansen fick två lager av svart embossing pulver och sen bilder från internet. Även hatten hittade jag på internet och använde en embossing penna som jag målade de svarta detaljerna med innan jag hade på svart embossing pulver. Till sist fick hatten lite inka gold brown gold på vissa ställen. Resten av det utstansade fick två olika mister på sig. Först min egna inka gold mist som jag gjorde tidigare och sen även Lindys stamp gang mist Cattail copper brown. Sen fick de lite, lite inka gold på sig både copper och brown gold. Slutligen embossade några korn av guld embossing pulver. Gjorde en egen rullros av en bit skinn som blev över när jag tapetserade om köksstolarna. Rosen fick inka gold i både coppar och browngold. Men också lite embossing pulver i guld.
Allt monterades i lager på lager med hjälp av 3d kuddar och smäktlim. Klart. :)



2 kommentarer:

  1. Har kollat runt lite! Wowo vilka alster du gör, verkligen i min stil med.. Lät kul det där med RAK, själv är jag med i scrapbrevvän, oxå roligt för då skriver man lite brev oxå.. blir lite mer gammeldags som när man var liten o hade brevvänner fast nu får man lite scrapsaker oxå, alltid kul!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du gillar mina alster. Meningen med att dela med sig av det jag skapar är att just sprida inspiration och ideer.
      Såg att det fanns en sådan grupp på facebook, har funderat på att gå med. Den jag är med i heter RAK scrapbook och det är så roligt att få överraska någon som inte förväntar sig nå. Har ikväll packat en ny RAK som ska skickas de närmsta dagarna. :)

      Radera