fredag 28 augusti 2015

Placeringskort

Fick en beställning på ca 30 st placeringskort. Färgtemat på bröllopet är rosa och vitt. Därför valdes dessa färger. Bruden ville gärna ha rosor så jag skar ut lite rosor med hjälp av cameon. Rullade, limmade och sprayade allihopa med hemgjord spraymist av Marion Smith color lab produkter. Dessa värmde jag lite med varmluftspistolen så att kanterna precis blev något brända. Jag gillar den effekten som blir av att bränna kanterna.
Skar ut själva korten och sen fick varje kort en lapp med gästens namn. Dessa hade jag skrivit ut på datorn och använt en die från Crea-Nest Lies XXL 24 och min Big Shot för att skära ut namnet.
Sen tejpade jag dit en dubbelsidig tejp på alla kort. På den blottade tejpsidan gnuggade jag in lite guldrosaskimmrande glitter. Sen letade jag fram en guldtråd som jag virade tre varv runt glitterremsan på varje kort. Till sist fick alla kort en ros. Klart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar