måndag 7 april 2014

Nytt uppslag i klet och kladdboken - Egypten

Ville göra ett uppslag med några bilder på mig och min underbara gubbe från vår Egypten resa. Resan var helt otrolig och något som jag ofta fortfarande drömmer mig tillbaka till. I alla fall började jag med bakgrunden som jag sprayade med en dylussion mist igenom en stencil. Sen fyllde jag på med distress ink i flera olika blåa nyanser både med och utan stenciler. Använde wild honey distress ink genom en Tim Holtz stencil för att få lite kontrast. Sen var det att leta fram till utstansat. Fiskarna färgades in med olika inka gold färger. Efter att allt monterats fyllde jag i kantlinjer med svart tuschpenna och ritade en slags kantbård. Till sist skrev jag egypten och fyllde i texten med glossy accent. Även fiskarna fick lite bubblor från munnarna med glossy accent. Klart.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar