tisdag 3 juni 2014

Sommar kort

Har gjort ett nytt bokkort. Denna gång blev jag inspirerad av Hobbyworlds juni tävling och gjorde ett somrigt kort. Hobbyworlds tävling kan ni hitta här:

http://hobbyworld-se.blogspot.se/search/label/Tävling

Jag har använt mig av en skärfil till silhouette cameon som Mia Frisberg skapat. Men för er som vill prova göra denna vikning så finns det en bra tutorial på:

http://pyssel-makaren.blogspot.se/2011/06/tutorial-bokkort.html

För mig handlar sommar om grönska, blommor, insekter, fjärilar och så skolavslutning. Därför valde jag att dekorera kortet med digitalt papper från Far Far Hill. Det kan du hitta här:

http://farfarhill.blogspot.se/2014/03/new-freebies-kit-of-backgrounds-may-love.html

Den otroligt vackra bilden på framsidan kommer jag tyvärr inte ihåg varifrån den kommer. Jag kan inte heller hitta vad konstnären heter. Men om någon vet så skulle jag bli otroligt glad om ni ville dela det.

Sen använde jag givetvis blommor, distressade och inkade kanter med distress ink moved lawn. Skar ut lite ormbunksblad med cameon och färgade in de med distress stains i tre olika nyanser och en egen mist gjord av perfect pearls och vatten. Sen skrev jag ut första versen i Idas sommarvisa och gjorde en banner med Trevlig Sommar i samma typsnitt. Sist limmade jag dit lite glitter, spets, pärlor och fjärilar och så var det klart.

Tagsen är även de utskurna med cameon. Sen har jag distressat kanter och färgat in de med olika distress inks, Moved lawn, picked rasberry, squezzed lemonade och age mahogny. Sen har jag stämplat med olika fjärilsstämplar. De små färilarna är från ett kit på Panduro. De större kommer från Tim Holtz papillon kit. Textstämpeln tror jag kommer från Reprint.

Håll tummarna för mig nu i Hobbyworlds tävling. :)










6 kommentarer:

  1. Ljuvligt fint kort, Jennie!! Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld! :D

    / Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jeanette. Nu håller jag tummarna. :)

      Radera
  2. Men så otroligt vackert! :) Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld! :)

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  3. Underbart alster!

    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.

    //Tesa - Therese

    SvaraRadera
  4. Underbart bokkort med mycket tanke bakom!

    Tack för att du är med i Hobbyworlds sommartävling!
    Kram Katja/Mezzanotte

    SvaraRadera
  5. Åh så fint bidrag!
    Tack för att du ställer upp i Hobbyworlds tävling!

    SvaraRadera