tisdag 25 mars 2014

Dopkort till min gudson

Gjorde ett dopkort till min gudson när han skulle döpas. Jag ville gärna göra något kort som påminde om en dopklänning och sökte runt på internet. Till slut fastnade jag för en söt mall på dopklänning hos Annelis scrapkort. För att göra det enkelt för mig kopierade jag in mallen i mitt Silhouette cameo studio program och gjorde kortet till en skärfil. Jag tycker det går så mycket snabbare än att behöva klippa själv, dessutom finns skärfilen kvar ifall jag skulle behöva ett sånt kort i framtiden.

Banden i klänningen var från början vita men jag färgade om de med Distress stains så att banden matchade mönsterpappret. Rosorna är som vanligt utskurna ur en skärfil till Silhouette cameon. Sen är de sprayade med flera olika mister i turkosfärg. Bland annat Dylusions vibrant turquoise och Heidi Swapp tropicana teal. Bilden inuti kortet har jag någon gång funnit på internet och sparat på datorn. Tyvärr minns jag inte varifrån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar