tisdag 30 december 2014

Organiserat min lilla stämpelhög

Har väldigt få stämplar, men jag hoppas att den snart växer till sig. Så fick för mig att det var bättre att komma på ett bra system över stämplarna innan de blir fler. Förhoppningsvis blir det lättare att hitta sen. Som första steg har jag hittat en bra storlek på förvaringsback från ikea. Jag utgick därefter måtten och skar till passande ark i OH-plast. Alla stämplar stämplades upp på dessa ark med staz on jet black ink. Sen hade jag inga bra plastfickor som stämde med det måttet, så jag fick ta fram sax och symaskin. Sen sydde jag massor med fickor. Varje plastficka fick även en högre ryggsida så att man kan vika in den översta biten så att det blur som ett slags lock. På så vis blir det svårare för stämplarna att ramla ut. Jo, jag vet att man kan köpa dessa plastfickor färdiga efter mina mått, men har inte lust och tid att vänta på leverans. Dessutom blir detta billigare då jag har lite vanliga plastfickor liggandes redan.

Efter att jag sytt så var det bara att stoppa i OH arket och rätt stämpel i en plastficka. Sen fick varje ficka en etikett med företagsnamn och stämpelnamn. Jag passade öven på att göra registerblad så att jag lärt kan hitta rätt stämpel.

Nästa steg är att stämpla varje stämpel igen på olika ark och sätta in i en pärm. Det uppstämplade delas in i rätt kategorier. Så t.ex kan en stämpel förekomma två eller fler ggr ifall det passar in under fler kategorier. T.ex granar passar på under natur och jul, osv. Under varje stämpel tänkte jag även skriva var jag kan hitta den faktiska stämpeln. Sen sätts alla blad in i en pärm. Jag hoppas det blir överskådligt. Eller har ni någon bättre ide? Dela gärna med er i så fall. Behöver hjälp. Tack. :)







2 kommentarer:

  1. Jisses så duktig du är som har sån ordning :) kan du inte komma och göra det åt mig med *ler*
    God fortsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte så mycket grejer än att det än så länge går bra att ha lite ordning. Tänkte om jag hittar ett bra system redan från början borde det bli lättare sen. :)

      Radera