måndag 24 mars 2014

Utee

Köpte lite utee som helt enkelt är lite gröve embossingkorn. Jag ville prova men eftersom jag inte ville köpa mig en melting pot innan jag visste om jag skulle gilla att jobba med utee, så blev jag tvungen att vara lite kreativ. Gjorde i alla fall så att jag letade reda på en tom värmeljuskopp och en griptång. På ljuskoppen formade jag till aluminiumet så det bildades en liten hällpip. Sen var det bara att hälla i lite utee i koppen och värma med min värmepistol underifrån.

Tro mig men ni skulle skratta gott om ni såg min stora men riktigt bra värmepistol. Snodde den från gubben min, så nu får han tända grillen med något annat istället. ;)


Så här blev resultatet. Jag la några bilder som jag skrivit ut på skrivaren under en pepparkaksform. Sen fyllde jag upp formen med utee och ibland strödde jag även på glitter. Riktigt roligt att göra. Det ska också gå att trycka ner en stämpel i uteen och ta bort den då uteen kallnat. Det har jag kvar att prova till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar