tisdag 21 juli 2015

Kort i steampunkstil

Jag ölskar verkligen steampunk stilen och till detta kort har jag bland annat använt Tim Holtz stämplar med dies. Skurit ut honungskake mönster med min cameo. Den har sen fått två lager med guld embossingpulver på sig. Bakgrunden är distressad med flera distressfärger. Sen stämplat med bland annat en Prima bakgrundsstämpel som fått svart embossingpulver på sig. Har även skurit ut kugghjul med hjälp av camon. De har fått några omgångar av olika disress stains orodukter. Handen har fått lite glossy accent på sig och lite distanskuddar bakom för att skapa djup. Filmremsan är en Tim Holtz produkt som jag älskar. Sen har jag stansat ut med hjälp av big shoten och några små dies en liten bil/buss och en medalj. Detta stansade jag ut i skinn. Medaljen fick sen lite guldembossat pappersbit bakom sig. Sen har jag även limmat på några små kugghjul i metall. Klart.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar