måndag 6 oktober 2014

Tack tag i blått och grönt

Klippte till en tag av en kartongbit. Färgade in båda sidorna av tagen med gesso. Sen färgade jag in bakgrunden då den torkat med distress stains i färgerna peacock feathers, mowed lawn, picket fence, brushed pewter, och pine needle. Stämplade dit två motiv, en med en fågelbur och den andra en bakgrundstämpel med ett nät. Även baksidan färgades in med distress stains och stämplades.

Limmade dit en halv doily, sen färgade jag in flera olika ustansade blad som jag färgade in med samma distress stain färgerna. Några blad gjorde lite mörkare genom att gå över med lite mer peacock feathers.

Tog fram en ram som jag hade gjort sen tidigare i självtorkande lera. Ramen är från en form som jag gjort med rangers mould n pour. Orginalramen är en liten ram som mina döttrar har i sitt Lundbyhus.
Den fick en omgång av pärlmedium och sen lite inka gold i lava green som jag gnuggade över detaljerna i ramen. Ramen limmades direkt på doliyn med hjälp av limpistolen. Därefter fästes blommor, bling, band och en chipboard bit där jag för hand skrev Tack i guld och svart. Klart!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar